Människorna

Vilka är människorna bakom bonprix?

Hos oss arbetar världen över mer än 3.900 människor i ett team.

Vår viktigaste framgång är människorna som jobbar hos bonprix. Deras idéer, know-how och kreativitet är det som gör vad vi är idag. Vi tror på en plan hierarki med korta väger och ser positivt på egeninitiativ och olika tillvägagångssätt. Vi tror på teamwork även om vårt team finns på olika kontinenter. Vi strävar alla mot samma mål för att kunna erbjuda våra kunder det bästa av bonprix mode. Gemensamt tar vi del av både erfarenheter och framgång. Kort sagt: bonprix - it´s us.

Vad säger ledningen om att jobba hos bonprix?

Fyra verkställande direktörer styr bonprix. Ledningen består av Rien Jansen, Dr. Kai Heck, Markus Fuchshofen och Dr. Richard Gottwald.
Sedan den 1. january 2019 är Dr. Richard Gottwald styrelseordförande.

"Mode är ett av världens roligaste tidsfördriv. Vi på bonprix gör mode som alla kvinnor, i alla åldrar och alla storlekar kan känna sig bra i. Vi lanserar varje månad en ny kollektion som ger kvinnor glädje i ett antal länder. Speciellt stolt är jag över hur vår höga kvalité, hållbarhet och betalbara mode går ihop." Rien Jansen, Managing Director Buying, Marketing and Retail

"Vi gör allt för att kunna erbjuda våra kunder en inspirerande modeupplevelse och bra service - vart de än befinner sig och vilken som helst enhet de använder för att shoppa. Det är en fantastisk upplevelse att se hur våra team jobbar för att med den senaste teknologin perfektionera våra butiker. Genom att använda den senaste tekniken är vår affärsmodell alltid up to date - precis som vårt mode." Dr. Kai Heck, Managing Director Finances, IT and Services

"Vår framgång startade med 10 medarbetare och en 32-sidig katalog. Idag är vi ett framgångsrikt, internationellt mode och - näthandel företag. Det har för mig varit en facinerande resa att få följa med bonprix på vägen. Jag ser fram emot att tillsammans med mina kollegor få fortsätta den vägen med bonprix in i framtiden." Markus Fuchshofen, Managing Director E-Commerce Management, Sales (Germany), Branding and Advertising

"I affärsvärlden finns det inget mer motiverande än att fira det gemensamma samarbetet och framgång. Den speciella styrka som bonprix har, är hur vi hanterar de oundvikliga "motgångarna". Att lära av felen leder till att människorna på bonprix igen och igen, med ny elan och kreativa idéer kan hitta tillbaka till vägen mot framgång." Dr. Richard Gottwald, Chairman of the board, Managing Director Sales (international), HR and Corporate Communications